pondělí 26. září 2016

Jeden malý velký návrat...aneb proč tu bylo takové ticho

Je těsně před dvanáctou v pátek večer. Celý byt je ponořen do ticha a jediným zvukem, který je možné slyšet, je moje ťukání do klávesnice. Už je to pár týdnů co jsem psala poslední článek. Ani vlastně přesně nevím kdy to bylo. Ale vím kde to bylo - v Čechách, doma. Tenhle článek taky píšu doma, ten domov je ale jinde. Ptáte se kde? 


Skandinávie je kus Evropy, který mě lákal odjakživa. Nemá to žádný konkrétní důvod, ale láska je to veliká. Tak třeba taková maličkost jako odpověď na otázku, který obchod je mým nejoblíbenějším na celém světě - Ikea. (Já vím, je švédská, ale švédsko je skandinávská země, takže...) Ano, přesně tak. A je toho daleko víc, ale to bychom tu byli přes celý víkend. Rychle a stručně řečeno - jsem teď v Norsku. Západ Norska se stal mým domovem a já jsem za to neskutečně ráda. Je to další obří sen, který se nějakým záhadným způsobem stal skutečností.

Proč jsem se o tom nezmínila dřív? Chtěla jsem to uchovat jako tajemství co nejdéle a pak vás všechny překvapit všemi těmi úžasnými články a videi o životě v Norsku, o všech výletech, které tu podnikáme a všem ostatním, co se se stěhováním sem na sever pojí. Tak proč se tenhle článek objevil na blogu až měsíc a půl po mém příjezdu do Ålesundu? Odpověď je prostá - nebyl čas a po pravdě řečeno ani chuť psát. Ano, já vím, nejsem zrovna nejlepší blogerka. Ale raději si dám na nějakou dobu pauzu, než abych psaní lámala přes koleno. Bylo by to z každého článku znát a to není účel tohohle blogu. Ráda bych na blogu měla články, na které jsem pyšná, a které jsem tvořila s radostí a chutí. Doufám, že to chápete a že omluvíte mou neaktivitu v posledních týdnech.




Konečně jsem se jakžtakž usadila a vytvořila si určitý systém a pravidla fungování v úplně novém prostředí. Není to stoprocentní (co si budeme povídat, padesáti procent taky ještě nebylo dosaženo), ale už se blížím k "ideálnímu" stavu. A co je hlavní, pomaličku se zase objevuje chuť psát a točit, tak (ťuk ťuk na dřevo) se připravte na pozvolnou nálož článků a videí. Rozhodně nebudou knižní, občas se nějaká ta kniha objeví, ale hlavní náplní teď bude Norsko, život v cizině, studium v zahraničí, spolubydlení s lidmi z celého světa, cestování a tipy a triky na všechno možné i nemožné...

Takže pokud existuje něco z tohohle soudku, co vás zajímá, dejte mi vědět. Ptejte se, komentuje, spojte se se mnou, budu za to moc ráda. Mám v plánu točit i povídací video, takže vám můžu odpovědět na vaše otázky jak písemně, tak i ústně :)




4 komentáře:

  1. Všechny fotky, co jsem zatím na instagramu viděla, vypadají naprosto úchvatně! :) Já k podobnému kroku asi jen tak odvahu nenajdu, ale stejně mě vždycky všechno kolem toho zajímá. :D Jak dlouho tam plánuješ zůstat? :) Na videa se moc těším. A jestli budeš mít čas a chuť, podívej se po knížkách Toma Egelanda, resp. po jeho sérii s Bjornem Beltem (pravděpodobně to píšu úplně blbě), já jsem z ní nadšená :) Jinak z norské literatury nic neznám, ale tohle fakt doporučuju. Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se jednou vydáš na podobný "výlet" :) Nynější plán je být tu do Vánoc, ale už teď vím, že se sem zase někdy vrátím - tohle je místo prostě přesně pro mě :)
      Děkuji za tip Leni! ;) Podle anotace to vypadá zajímavě, ale asi to bohužel nebude zrovna můj šálek kávy... Ale byla jsem nadšená z knih Trygveho Gulbranssena. Každopádně se musím podívat po nějakém dalším norském autorovi nebo autorce :)
      Měj se krásně!

      Vymazat
    2. Snad... Ty jsi tam studijně nebo pracovně? :) Dorozumíváš se anglicky? Na jaké úrovni by angličtina měla být (dostačující)? Já si nejsem jistá, jak na tom momentálně jsem, ale dělá mi problém poslech (moc nerozumím) :)

      Jak vidíš, otázek bych měla hodně :D

      Vymazat
  2. Kdyby na to někdy došlo, nejradši bych jela taky do Skandinávie... ikdyž mě by lákalo spíš Finsko :)

    OdpovědětVymazat