neděle 20. prosince 2015

London callling #letterBtravel

Už jsem v Británii několik měsíců, ale ještě nikdy jsem nenavštívila její hlavní město. Téměř každý koho znám pěje na Londýn ódy. A já v posledních měsících pociťuji touhu procestovat celý svět křížem krážem. To společně s relativní blízkostí této evropské metropole přispělo k mému rozhodnutí strávit jeden prosincový pátek právě tam.



Jelikož jsem byla nucená vstát ve čtyři hodiny ráno, příjezd do Londýna pro mě byla ideální doba na svačinku. Během tříhodinové cesty vlakem mi klesala víčka (proč jen jsme nešla spát dřív?!) takže Pret, a hlavně jeho kávová sekce, byl jasnou první zastávkou během našeho londýnského dobrodružství.

Hazelnut latte and almond croissant

Nádraží Kings Cross obdivují nejen milovníci Harryho Pottera, ale také ti, které zajímá architektura a propojení moderních, zajímavě řešených staveb s těmi historickými.







Odkaz na světovou historii a vzdání holdu všem, kteří sehráli roli v událostech utvářejících dnešní svět. I to je občasným zákoutím Londýnských ulic.




Byl snad někdy někdo v Londýně a nešel podívat na Big Ben? Alespoň během první návštěvy je to prostě nutnost. My jsme nebyli výjimkou. Ale abych řekla pravdu - čekala jsem něco většího. Nepůsobil na mě tak majestátně jako je tomu na fotkách a ve filmech. I tak je to ale stavba, která stojí za vidění. Propracované detaily a lokalita této "věže s hodinami" dělají z Big Benu oku lahodící skvost. Nebo mi chcete tvrdit opak? :)



Taková maličkost, která se mi na Londýně hodně líbí, je množství parků. Činí to z něj jedno z nejzelenějších velkoměst v Evropě.
Bylo báječné procházet se mezi poklidnou zelení, ale vědět, že centrum je stále na dosah. Během pár minut můžete utéct z přeplněného centra do oázy klidu a když zatoužíte zase po troše toho přelidněného bláznovství, uděláte pár kroků a jste mezi davy.









Státní vlajka vesele vlála, z toho jsme usoudili, že britská královna asi nebyla zvědavá na českou skupinku pod svými okny a odjela z paláce pryč.






A pak jsem koukala vzhůru. Dlouho. A důkladně. Tolik skla a kovu. Tolik různých nápadů, které se zrodí v hlavě mnoha architektů a projektantů. Je toho obrovské množství. Tak alespoň menší výběr.





To množství fotek se trochu vymklo kontrole. Já vím. Ale je těžké vybrat jen něco. Ale pozor - tohle rozhodně není konec! Příští článek bude o Camden Town. Že nevíte o co jde? Prozradím vám jen tolik, že je to část Londýna, kde seženete úplně vše. Možné i nemyslitelné. Těšte se na další výživnou dávku fotek.

Kolikrát jste už byli v Londýně? A kam zavítáte pokaždé, když se do britské metropole dostanete? A co se vám na Londýnu nelíbí?
Pokud jste v Londýně ještě nebyli - kam se určitě chcete podívat?

Pište mi své tipy a postřehy, moc ráda si je přečtu a při další návštěvě Londýna i využiji.

Mějte krásný poslední předvánoční víkend!

Vaše B.

Žádné komentáře:

Okomentovat