pondělí 26. října 2015

Dream came TRUE

Pokud můj blog sledujete už nějakou dobu, jistě vám neuniklo, že mou oblíbenou knihou je Pýcha a předsudek od Jane Austenové. A pokud jste tu poprvé, tak to už taky víte (a já vás tu srdečně vítám).
Miluji ale nejenom knihu. Filmové zpracování s Keirou Knightley a Matthew MacFadyenem z roku 2005 se mi taktéž zalíbilo. Největší měrou za to můžou záběry na krajinu, do které je celý příběh zasazen. Pamatujete na tu scénu v mlze na loukách? Ach!!...
A co se mi nepoštěstilo? Měla jsem možnost navštívit filmové Pemberley!



Cesta byla vcelku dlouhá, ale plná neuvěřitelných scenérií. Každou chvilku jsme zastavovali a fotili o stošest. To nám zabralo značnou část dne a proto jsme navštívili překrásné městečko (možná bych měla říct spíš vesničku) Ashford in the Water. Roztomiloučký Tea Room právě zde, se nám stal občerstvovací stanicí. Ale nejsme žádní křupani, proto jsme se nejenom najedli, ale také jsme si těch pár uliček prošli a nechali se okouzlit kamennými domky a milou atmosférou.



Brambora se sýrem a tuňákem. Mňam!



Já jsem před sebou ale měla neustále vidinu toho filmového zázraku. Popoháněla jsem ostatní a snažila se ukořistit co nejvíc času pro naši cílovou destinaci. Hned jak jsem ten dům/palác/zámek (nazývejme to každý dle svého uvážení) uviděla, oči se mi rozzářily a nepřestaly ani když jsme tohle magické místo opouštěli.
Bylo to ještě dokonalejší než v mých představách. Asi to nedokážu ani slovy vyjádřit, Možná vám to přijde divné, že se raduji a rozplývám nad takovou hloupostí jako je nějaká stavba. Ale pro mě je to něco víc. Je to pro mě určité spojení s milovaným příběhem. S dílem, které je nadčasové, výborně napsané a mému srdci velmi blízké. Představa, že jsem na stejném kusu země jako herci, kteří dostali příležitost ztvárnit po staletí milované osoby, byla povznášející. Ano, není to oficiální opravdové Pemberley, ale svým způsobem vlastně ano... Asi už blázním...





V celém areálu Chatsworth House, jak se toto místo doopravdy jmenuje, naleznete zákoutí ve kterých můžete rozjímat, do detailu propracované průhledy a výhledy typické pro tyto styly zahrad, vzrostlé stromy, které pamatují celá staletí. Stromy, které přihlížely nejednomu životnímu příběhu, které pozorovaly celá pokolení střídající se v jejich parku, mladé milence, ale i postarší manželský pár procházející se po zakroucených štěrkových cestičkách...
Když se vám podaří na chvilku osamět v této oáze, naplní vás to klidem a něhou. Tak to prostě je. Ale to se povede málokdy. Chatsworth House je totiž oblíbeným místem pro celé rodiny na (nejen) nedělní piknik, ačkoliv i pouhý vstup do zahrad je zpoplatněn. Každý si chce najít to své místečko na dokonale posekané trávě a jen tak si užívat hezkého dne ve společnosti blízkých.




Můžete zde také najít bludiště, které zabaví jak malé tak i velké na několik desítek minut. Opravdu není jednoduché najít tu správnou cestu do středu a zase ven. Chvílemi jsem se cítil jako Harry Potter ve čtvrtém díle kouzelnické série, ikdyž mě samotné o život nešlo.



Tenhle pohled jsem si zamilovala. Dokázala bych tam prosedět hodiny a stejně bych byla pořád bez dechu. Jedno z nejkrásnějších míst jaké jsem kdy měla to štěstí navštívit.



Tady bych se vdávala klidně hned teď! :)







Pokud budete mít někdy možnost, rozhodně do Peak District a knokrétně do Chatsworth House jeďte. Pokud budete mít to štěstí na krásné počasí, bude to nezapomenutelný den ikdyž se "pouze" projdete po celém areálu. S čím je ale třeba počítat je vstupné. Není to levná záležitost v rámci několika pencí. I za vstup do zahrad se platí. A do samotného sídla je potřeba zakoupit další vstupenku. Samozřejmě je možné koupit zvýhodněný vstup do obojího, ale to myslím stojí za to, pokud máte na objevování zdejších krás celý den. My jsme měli jen několik hodin a park je rozlehlý, proto jsme se rozhodli prohlídku domu/sídla (ale vážně, jak to mám nazývat?!) rozhodli odložit na někdy příště. Alespoň mám záminku jet tam znovu. Juchůů!

Ať už si pohlídnete vše nebo jen část, rozhodně, rozhodně vás tohle místo také okouzlí. To vám, myslím si, můžu zaručit.


Které místo vyrazilo dech vám? Kde se vám oči rozzářily? Kde jste se cítili jako v sedmém nebi? Kde to místo, které ve vás probudí vlnu štěstí ikdyž si na něj jen vzpomenete?



Vaše B.

8 komentářů:

  1. po dlouhé době článek, u kterého jsem se fakt ze srdce usmívala. :) Ani nevím proč, ale strašně bych ti chtěla napsat, že ti to moc přeju a jsem za tebe normálně šťastná :D Zvláštní, najednou se ve mně probudila touha navštívit spoustu míst, kde se odehrávají moje oblíbené filmy i seriály. :) Ještě jednou - jsem šťastná i za tebe!:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji, Scarled! Mně zase vykouzlil úsměv na tváři Tvůj komentář :) A jaká místa to jsou? A je jich hodně? Jsem zvědavá :D

      Vymazat
  2. Moc hezký článek :) Mně se moc líbilo ve Francii ale rozzáří mi oči i Itálie, kam jezdím od malička. Myslím, že mě pravý sen teprve čeká - podívat se do Ameriky. To je můj sen a myslím, že až uvidím z letadla New York, tak to mi teprve srdce poskočí radostí :)

    Ráda bych Tě pozvala na svou Giveaway!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůva jůůůů, New York... Úplně jsem se zasnila. Chápu proč Tě láká zrovna ten ;) ... Místa kam člověk jezdí opakovaně jsou báječná - pokaždé můžeš porovnávat co je nového, vybaví se staré vzpomínky. Ach, úplně přesně jsem si vzpomněla na to "naše místečko" v Chorvatsku, kam jsme jezdili každé léto... Děkuji Ti za připomenutí starých dobrých míst ;)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Mockrát děkuji! A doufám, že se Ti bude nově koupená Pýcha a předsudek líbit. Třeba se potom také vydáš do filmového (nebo toho skutečného?) Pemberley ;)

      Vymazat