úterý 29. září 2015

Proč jsou pro nás maličkosti tak důležité?...Aneb pozor pozor, žirafa na útěku!!

Žirafa, která se ztratila ve večerních hodinách v malém anglickém městě, se našla.
Mladá žena vracející se z pozdně odpolední návštěvy fitness centra zjistila, že postrádá svou žirafu, až těsně před vchodovými dveřmi. Zní to zcela neuvěřitelně, ale tento narozeninový dárek, jenž obdržela před pouhými dvěma dny se zatoulal během cesty domů. Žena se okamžitě vrhla do pátrání po své zvířecí kamarádce, ale denní doba a konkrétně zapadající slunce bylo proti ní. Tma, vkrádající se do života všech v tomto městě, celé pátrání značně komplikovala. Ani světlo moderní techniky v podobě mobilního telefonu nebylo dostatečnou náhradou denního světla.
Obyvatelé dané ulice, ve které se celé drama odehrálo, jsou však vstřícní a nápomocní. Postarší obyvatelka domu na konci ulice podpořila snahu hledající ženy. Ze svého domu vzala dvě velké lampy a společně pročesávaly nejbližší okolí. Mladý muž, který celou skupinku pozoroval, neváhal a přispěl se svou troškou do mlýna – rozsvítil reflektory svého vozu a připojil se k hledající dvojici. Dlouhé desítky minut celá skupinka pročesávala sousedství,  prohlížely každé zákoutí, ve kterém by se žirafa mohla nacházet. Ale pátrání bylo neúspěšné.

Majitelka ztracené žirafy několikrát poděkovala svým sousedům, kteří ji v jejím hledání podpořili, a zdrceně se vydala k domovu. Dle jejích slov bylo tato noc její nejhorší za posledních několik dní. Nedokázala se na nic soustředit. Smutek a stesk byli neoddělitelnou částí jejího večera. Jako nejhorší část celé tragédie považuje fakt, že žirafa byla dárkem od dobré přítelkyně, který měla ve svém vlastnictví teprve druhý den. Chtěla tento svůj „poklad“ ponechat doma, ale přítelkyně ji přemluvila, aby se s žirafou vydala za vchodové dveře svého domu. Byla by prý škoda držet ji celé dny mimo oči celého světa.
Dalšího rána se mladá žena rozhodla pokračovat v pátrání. Do zaměstnání se vydala s dostatečným časovým předstihem, měla v plánu znovu projít okolí a porozhlédnout se po své ztracené kamarádce. Několik minut se zdálo, že jsou všechny naděje ztraceny. Vše nasvědčovalo tomu, že není možné ztracenou žirafu najít. A pak se její srdce na chvíli zastavilo. Uviděla ji. Uviděla ji, jak leží na chodníku, zcela osamocená. Strávila celou noc venku, bez přístřeší, bez zázemí, bez své milující majitelky. Ležela zcela nehybně.
Srdce se znovu rozeběhlo. Žirafa byla nalezena. Ztracený přívěšek může být znovu připnut ke klíčům....

Stupidní? Ano! Bláznivé? Zcela jistě! Nesmyslné? Ani náhodou!

Znáte ten pocit, když ztratíte jakoukoli maličkost, která vám je drahá? Může jít o oblíbenou tužku, sponku do vlasů, náušnici, prostě cokoli. Cítíte se prostě nanic. Všechno je špatně, máte pocit, že ten bezva den se zvrhnul do noční můry. Lpět na maličkostech lze považovat za slabost. Anebo naopak ze silnou stránku – nepotřebujete k životu drahé obrovské dárky, které ohromí celé vaše okolí. Stačí vám ta obyčejná propiska, se kterou jste úspěšně napsali písemnou část maturitní zkoušky. Sponka, kterou jste měli ve vlasech na vašem prvním rande. Náušnice, které jste sehnali v nehorázné slevě, ikdyž jste v to už ani nedoufali po těch dlouhých měsících, kdy jste je měli vyhlídnuté a chodili se na ně koukat do výlohy.
Pro mě takovou maličkostí byl právě přívěšek žirafy. Možná to nevíte, možná ano, ale žirafa je moje oblíbené zvíře. Jsem jí skoro posedlá. Cokoli se žirafou je roztomilé a já to chci mít doma. Nerozhlašuji to všude, ale lidé v mém nejbližším okolí to mohou zaznamenat, pokud mě alespoň občas poslouchají. A jedna z mých kamarádek mě očividně poslouchala. Na narozeninové oslavě mě překvapila nádherným dárkem, pro někoho blbost, pro mě hodně osobní dárek, který mi vykouzlil úsměv na tváři. Radovala jsem se ze své žirafky a malého B. Nechtěla jsem je dát na klíče, bála jsem se, že je ztratím nebo zničím. Ale kamarádka mě přemluvila. Prý je hloupost schovávat ho a přívěšek nevyužít. Musela jsem jí dát zapravdu. Nedává smysl něco schovávat do šuplíku. Z dárků bychom se měli těšit. A pak jsem ten dárek po pouhých dvou dnech ztratila.
Nedovedete si představit, jak naštvaná a smutná jsem byla. Když jsem to říkala svým spolubydlícím, pousmáli se celé pátrací akci a druhý den ráno mi popřáli hodně štěstí v hledání. Asi sami vědí, jak nepříjemné je ztratit drahocennou maličkost. Anebo byli jen slušní a chtěli mě podpořit. Tak jako tak, potěšilo mě to. Až dnes přijdu domů z práce, kde právě teď píšu tento článek (Pssst! Nikde to neříkejte ;)), pochlubím se jim, že hledání bylo úspěšné.
Už jste ji mohli vidět na Instagramu @letterBworld
A co si z téhle příhody odnáším? Maličkosti mohou obrátit den o 180 stupňů. Ale je třeba uvědomit si, že na tom není nic neobvyklého. Nestyďte se za své zklamání, naštvání, smutek, jakoukoli emoci, která doprovází vaši „ztrátu“ milované věci. Každý nějakou takovou věc má a není neobvyklé, že ji opatruje jako oko v hlavě. A když ji potom ztratí, zdá se to jako konec světa. Ale ona se najde. A kdyby přeci jen ne, možná udělá radost někomu jinému, kdo ji najde. Nikdy nevíte, kdy může váš oblíbený knoflík udělat radost jeho náhodnému nálezci. Možná proti vám za pár dní půjde dívka, která bude mít na blůzce přišitý ten váš kytkovaný knoflík po babičce a bude myslet na to, jak je ráda, že ho našla, protože se stal jejím oblíbeným knoflíkem a pokladem v jejím šatníku, který jí každý chválí.

A druhé ponaučení? Ještě stále existují lidé, kteří pomáhají. Ano, jde o úplnou blbost, ale ta starší paní, která přinesla za svého domu lampy a pomáhala mi hledat, byla snad anděl. Usměvavá, nechtěla to vzdát když já jsem to už někde uvnitř skoro vzdala. Pořád kroužila po chodníku a hledala a hledala. Když jsem se rozhodla jít raději domů a zkusit to nanovo druhý den, vypadala zdrceně stejně jako já. Její  sounáležitost byla neuvěřitelná. Cestou z práce mám v plánu koupit Thank you card, napsat jí krátký vzkaz a tím jí poděkovat za její pomoc. Doufám, že jí taková maličkost zlepší den a třeba se i díky tomu bude usmívat celý den ještě o něco víc. A ten mladý chlapík, který nám rozsvítil světla svého auta a lehal si na zem, aby viděl pod sousední auto, jestli není žirafa pod ním? Bohužel nevím kde bydlí, vynořil se odnikud, nevím ze kterého domu vyšel. Ale pokud to zjistím, také ode mě dostane písemné poděkování. Je to možná přehnaní reakce, ale jejich pomoc a soucítění s mou situací mě prostě dostalo. Jediné co můžu udělat je poděkovat jim takovouhle maličkostí, která jim, doufám, udělá radost. Protože oni pomohli včera mě, a dnes třeba pomůžu já jim, tím že je ne chvilku vytrhnu z jejich každodenních starostí a umožním jim zakroutit hlavou nad tou bláznivou holkou, která v noci, uprostřed tmy chodí po ulici s rozsvíceným mobilem a hledá svou ztracenou žirafu...


Vaše B.


Žádné komentáře:

Okomentovat