neděle 7. června 2015

OBRAT O 180° aneb je možné tak snadno změnit názor?

Sluníčko je dnes stydlivější než včera. Vykoukne zpoza mraků jen občas, na kratičký moment. Ale i to stačí. Vykouzlí mi úsměv na rtech i za tu chvilku.


Když se mě někdo ptal, jaké je mé oblíbené roční období, téměř vždy byla má odpověď jiná - nedokázala jsem se rozhodnout, které je to nejkrásnější. Ale jedna věc byla vždy stejná - v odpovědi se nikdy nevyskytlo léto. Zvláštní že? No, vlastně ani ne. Nemám ráda vedra, suchý vzduch, kdy se nemůžu pořádně nadechnout, pomalu propukající alergie na sluníčko taky není zrovna summer essential. Celkové přehřátí organismu, kterému není možné uniknout. Všichni jsou najednou venku, davy lidí se hrnou do přírody, ve které najednou chybí mnou milovaný klid a ticho. Komáři se neberou servítky a sají a sají, až pomalu prasknou. Seno, kolem kterého člověk jenom projde a hned celý nateče, slzí, pšíká a smrká jako by to byl jeho poslední den.... Snad jediným světlým momentem na létě pro mne byl velmi specifický déšť. Nikdy jindy není možné pobíhat v dešti, užívat si ho a nenachladit se. Tanec mezi kapkami deště zní jako dětská bláznivina, ale je to regulérní zábava i pro všechny hravé dospělé. Co na tom, že lidi okolo nechápou, proč se neschovám před tou masou vody, která k nám z nebes padá v proudech? Jen ať kroutí hlavami, já si chci tuhle příjemnou změnu užít a nikdo mi ten pocit nezkazí...





Takhle to bylo vždy...až doposud. Nevím co se tento rok změnilo, ale poprvé si užívám to nejteplejší období v roce. Negriluju se na sluníčku až do nepřirozeného odstínu hnědé, nenechávám komáry vesele sát mou sladkou krev (párkrát se ze mě už stal komárovrah), musím mít u sebe neustále kapesník a kapky do očí stejně jako dostatek pití... ALE! Mě se to léto vážně líbí. Konečně chápu, jak je možné, že ho všichni tak zbožňují. Nevím co se změnilo, možná se co nevidět začne svět otáčet na druhou stranu a tohle je první známka blížícího se obratu, ale prostě je to tak. Po nekonečně dlouhých měsících mám poprvé pocit, že jsem se prohřála až do nejposlednějšího kousku svého těla, mám najednou tolik energie, že bych mohla začít létat (momentálně jsem teda po docela těžkém obědě, takže spíš funím, ale to přejde ;)) a mám spoustu plánů. Vím co všechno chci podniknout a vím taky, že je spousta věcí, které se stanou i bez plánů a budou ještě 1000000krát lepší než to naplánované.I malé překvapení totiž potěší na duši a jakékoli dobrodružství uvízne v mysli a za dlouhých zimních večerů se k němu budu moct vrátit a prožít ho znova.

A jak teď budu odpovídat na otázku ohledně mého oblíbeného ročního období? Mám 4 kandidáty a každý má své plusy a mínusy. Nedokážu si vybrat. A vlastně ani nechci. Oblíbeným období bude to, které v ten daný moment bude panovat okolo nás. V ten správný čas totiž přichází to správné, to, co je pro nás nejlepší. Věřím přírodě, že to správně načasuje a hodlám si užít všeho, ať už deště, slunce nebo bílých závějí.

Jak to máte vy? Které je to NEJ roční období pro vás? Co plánujete na léto, a v co doufáte?

Krásné prosluněné dny!

Vaše B.


4 komentáře:

  1. Jsem na tom dost podobně, navíc obliba ročního období se každý rok mění zároveň s alergií a ekzémem :D Teď mám nejradši rané jaro březen duben :D A pak parné léto červenec a srpen. Moc krásné letní fotky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O alergiích mi ani nemluv, poslední dny jedu na práškách, jinak bych se nebyla schopná nadechnout :D Takže jedna momentálně oblíbená část roku Tě ještě čeká, to je skvělé. Pořádně si ji užij ;) ...Děkuji :)

      Vymazat
  2. Opravdu moc hezké fotky ! Já jsem jeden z mála lidí, kteří mají/milují zimní roční období. Léto je na mě moc parné, suché a úmorné. Podzim ten byl, je a bude vždy depresním obdobím a jaro mám ráda, ale ne tak jako zimu, ve které jsou mé narozeniny, Vánoce, praskající krb atd ........
    Jsem zvědavá, zda také během života změním favorita v ročním období :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuji ;) Je pravda že neznám moc lidí, kteří milují zimu. Je vás poskrovnu. Ach Vánoce! Mmm, teď se jich nebudu moct dočkat :D ...Ale je zajímavé, že spousta lidí se řídí i tím, kdy mají narozeniny, dárky máme prostě rádi všichni :D
      Třeba ano, a možná to přijde úplně nečekaně, kdo ví? :)

      Vymazat