pátek 11. září 2015

Nejoblíbenější anglické město..zatím #letterBtravel #letterBtalk

Taky máte při jakkoli dlouhém pobytu v zahraničí své oblíbence? Prostor, kde si lebedíte? Místa, která chcete ukázat všem, ale zároveň doufáte, že budou i nadále ukryta před davy ostatních "turistů"? Já jsem jedno takové místo našla..


Lidé se většinou řadí do dvou skupin - milovníci velkoměst a milovníci (skoro)samoty. Já se pohybuji někde na hraně mezi těmito dvěma světy. Jeden den sním o životě v Londýně, New Yorku, Sydney... A další ráno zatoužím po pomalém zamlženém ránu, klidné snídani na dřevěné terase za zvuku ptačího štěbetání a bučení krav v dáli. Nedokážu se rozhodnout, zda se mi víc líbí představa cihlovo-betonovo-skleněné džungle s nepřeberným množstvím aktivit, anebo voňavé zelené mírumilovné "hájenky", kde se během pár kroků dostanu do nejužšího možného kontaktu s divokou přírodou.
A jak tuhle zapeklitou otázku vyřešit? Prozatím kompromisem - středně velkým městem, kde to není daleko do příjemných restaurací, ale ani do chráněné krajiny v okolí. Přesn ě z takového města pocházím. A přesně takové město jsem si nechtěla oblíbit v Británii. Chtěla jsem změnu, něco diametrálně odlišného. A víte jak to dopadlo? Zamilovala jsem se do Chesteru. Proč? Třeba protože:

  1. Chesterská katedrála je ojedinělou stavbou s nepřeberným množstvím zajímavých zákoutí. (Vybrat jen několik fotek z té obří hromady bylo náročné, věřte mi..)






2. Ve městě  najdete spoustu povědomých artefaktů, které ale vůbec nesouvisí s tím, co vám připomínají:
Víte na co narážím? :)
3. Místní kubánská restaurace má jen jednu chybu - je tak dobrá, že moje peněženka pláče při každé z docela častých návštěv. Ale nechápejte mě špatně - jídlo není drahé, jen je tak dobré, že tam prostě musíte zajít pokaždé, když jste v Chesteru :D


4. Celé centrum města je obklopeno hradbami, ze kterých se vám naskýtá pohled na nejedno kompozičně zajímavé místo.






6. Central Perk s nejlepším shakem na světě!!




Je toho však daleko víc. Ale o dalších důvodech až v některém z budoucích článků :)

Užívejte si každé maličkosti na tom vašem oblíbeném místě. Cestujte... Podělte se se mnou o vaše oblíbená místa v zahraničí, pokud taková máte... Kde chcete jednou žít a proč? Proč je to tam lepší než v ČR? A proč tam nechcete zůstat natrvalo, i přesto, že to tam tak milujete? A kde se vám vůbec nelíbilo, kde jste si nenašli " to své místečko"?


Vaše B.

P.S. Tenhle článek píšu pozdě v noci, celé tělo je unavené po dnešní návštěvě fitka, tak snad alespoň mozek pracuje a tenhle článek dává smysl :)



2 komentáře: